LITE BILDER FRÅN SEMESTERN

Magnus med sin 2 kg chokladkaka
Magnus överlycklig när han vann

Alla tre fina vinster
Mina två ♥

Jag och sonen på väg över med Djurgårdsfärjan
Överlycklig son efter ett besök på Akvariet

Entrén på hotellet
Entrén till hotellet

Hotellets innergård
Innergården på hotellet

BORTA BRA MEN HEMMA BÄST

Har vart nere i stora huvudstaden Stockholm i fem nätter och bott på hotell och bara haft de bra. Men som rubriken säger är de, de va så skönt att komma hem och få packa upp tvätta upp samt få sova i sin egen säng.

Kort från semestern finns på Facebook om ni vill se, kan hända att jag kanske slänger in ett och annat här med.

Nu har man vart iväg och inhandlat lite cider till i morgon då det är en tjejfest på G i Mårtsbo av alla ställen *S* Ska bli skoj att träffa två utav sina arbetskollegor då.

Får tyvärr inte fortsätta nätetrna så nu är de nedräkning tills man ska in på dagen igen då. Men det har tydligen blivit lite lugnare på avdelningen nu när de är två stycken som gått bort. Fast sedan återstår det att se vad vi får för kunder i de rummen. Har ju haft oturen att få tunga kunder nu på sistone vi på tvåan.

Nu ska jag ställa mig och skala lite potatis till steken som är i ugnen och göra lite sås till den så vi hinner äta innan Magnus kompis kikar över - han skulle komma vid halv fem tiden han.

Ha en bra fredag för de ska jag ha.

Kramis

SNART SÅ

Bär de utav mot Stockholm fem nätter på hotell i Bromma. Ska bli så skönt att få komma bort från vardagen ett par dagar och bara vara.
Kliva upp på morgonen ner och äta en massa gott till frukost sedan upp och ta en dusch för att sedan göra sig klar för att göra stan.
Lördag är bokat på Gröna Lund hela dagen. Sedan resten utav dagarna får amn väl se vad som man hittar på det finns ju massor at se i Stockholm och en massa roliga affärer att gå i. Så nog ska man få tiden att gå i alla fall.

Nu ska jag ta mig ett bad och fina till mig lite så man känner sig fräsch ett tag. Sedan så ska jag ta mig en kvällsmacka och lite jucie eller the.

Tänk om de kunde bli lite regn och åska då de kommer en massa mörka moln men vi bor väl för nära kusten så de blåser vidare in över landet de bara utan att ge oss ett oväder.

Ha de bäst.

SEMESTER

Ja nu har man semester i två nästan tre veckor skönt ska de bli kan jag lova. Visst jag trivs som fisken i vattnet att jobba nätterna. Jag mår mycket bättre och känenr mig piggare än på länge har satt upp mig på listan över natt tjänst så nu är de bara att vänta på rätt tillfälle.
Hoppas på att jag får förlängt några veckor pga en sjukskrivning, har sagt till ena chefen och ska ringa i morgon och fråga en andra chef om de finns nån möjlighet till att få det.

Nätterna som varit har varit lugna och sköna. Men de har vart otroligt varmt ute smat inne också så kunderna har väl börjat tackla utav pga detta.
Har jobbat med ett helt suveränt gäng nu de sista nätterna och de är de gänget som kommer att behöva en vikarie senare i augusti. *håller tummarna* De vet jag även att natt tjejerna gör för min skull.

Nyss uppstigen ur sängen och tar mig lite kaffe, ska väl peta i mig nån smörgås också. Är lite små hungrig. I natt var de första gången jag provad suschi men de var inget för min del visst de gick väl att äta men inte va de nån tio poängare. men efterrätten var de kladdkaka, vispgrädde och jordgubbar.

Nä gott folk nu ska jag ta och peta i mig lite frukost. Ha de bäst.

Puss och kram

MIN UNDERBARA GUDDOTTER

MINDRA ÄR GO SOM BARA DEN

Min underbara guddotter <3<3<3

Min underbara guddotter Mindra♥

BADAR

Ja i dag bär det av ut till Skutskär för att bada, vi ska åka från stan 12:30 så får Mange hämta upp oss när han slutar jobbet. Han ville också ta ett dop efter jobbet.

Nu vet vi iallafall vad han lider av för slags huvudvärk som han gått med i flera veckor. Hortons huvudvärk fick han fram igår när han var till läkaren på Södertulls HC. Så ska i dag lösa ut nässpray och får väl hoppas att den hjälper. För igår hade han så ont så han gick här och grät.
Jag jobbade inte inatt eftersom jag inte visst när han skulle komma hem från HC fixade in en vikare själv tusen tack för de.

Mina tankar går extra mycket till mina närmaste vänner just nu som mist en kär vän i en tragisk olycka. Gumman du vet var jag finns ♥

Nä nu ska jag fixa lite här innan vi ska bege oss ut till Skutskär för en skön dag.

Ha de bäst!

TRE NÄTTER

Kvar att jobba denna vecka, gjorde en natt nu som var och den var lugn och skön. Men en aningens varmt uppe på avdelningarna.
Lider med kunderna som bor där och på vissa rum där var fönstren igenstängda så när vi ronda inatt så öppnade jag dem så de fick in lite luft.

Vaknade första gången 10:15 men somnade om och klev sedan upp vid tolv snåret. Skrev och frågade Magnus om han kunde köpa hem bröd men då tyckte han att vi lika gärna kunde åka och handla sen när han slutat. Men de gick inte jag med på så jag gick nyss ner till affären här hemma men de hade dåligt med bröd tyvärr, köpte dock en rasken som jag slängde in i frysen. Orkar inte att åka och handla nå när jag har en tre nätter kvar jag lär få sova mina timmar på eftermiddagen.

Nu står köttet inne i ugnen och ska strax slänga igång potatisen också så man får lite mat i magen så man kan sova ett par timmar sedan.

Bara hoppas att denna natt också blir lugn och skön. Sen så är de två nätter kvar innan man är ledig i helgen igen då.

Ska ev åka till Södertälje på lördag och hälsa på Magnus broder. Men får väl se om man orkar de jag skulle helst vilja vara hemma en helg också när man är ledig men han tjatar så kan ju va skönt att ha det besöket överstökat också.
Snart är det två veckors semester ska bli skönt att bara slappa och slöa då och verkligen umgås med min son.

I morgon så ska jag fösöka ta mig ner till gymmet och göra ett pass, var ner i går på f.m sen hem till mor och ringde lite samtal åt henne. Ska ringa henne och höra om de har vart där i dag.

Ha de bäst mina läsare.

Kram

DOP

I dag blir jag gudmor åt lilla Mindra och Magnus gudfar. Ska läsa en vers i kyrkan med bara för Lindhas skull. Älskar er!♥

Fredag till lördag var vi i Ockelbo och där var de en aningens varmt också kan jag lova. Lite sömn blev de också för både mig och Felix. De bor ju precis ovanför Atalanta pizzerian och där var det ett jäkla liv hela långa natten. Och när de väl tystnade där så kom en jävla massa mygg som surra i öronen på oss. Så vi klev upp vid 04:00 och grjade lite frukost då vi resten av gänget sov framtill halv tio tiden medan gästerna var uppe förre tuppen*S*

Kom hem igår vid tolv tiden ner till Yvonne och grillade korv och åt pommes till de.

Jag och Felix gick upp strax efter sex och tittade på Hajar som hajar på femman. Jag somnade ganska strax efter den slutade så Magnus fick natta Felix igår.
Skönt att sovit i sin egen säng med fläkten på för fullt och utan en massa mygg.

Nä nu ska jag göra mig klar för dopet.